Höstens nyheter från Anderz Harning!

Höstens nyheter!En bok bok för alla: ”Röster i Hälsingland”, kommer september 2007 – Men du kan naturligtvis förbeställa den hos din bokhandlare redan nu.

Infotain&Infobooks AB : ” Lusta – erotiska berättelser”, kommer september 2007 – Liksom ”Röster i Hälsingland” kan också denna förbeställas hos din egen bokhandlare redan nu.

Dessutom kommer sommarens program ”Thorsten Flinck läser rysare” antagligen att skickas i repris på TV4+ under hösten, – så om du missade Anderz ”vargen finns” första gången – lär du få en chans till, mer om detta senare…..

5 svar

  1. Jag har bara ett svagt minne om Anderz Harning från min gymnasietid men vilken prestation!. Det kan inte hända ofta att en författare som har varit död i många år ändå lyckas med att komma med i två böcker och ett tvprogram på bara ett halvår. Det händer väl inte ens för författare som fortfarande finns i livet bortsett från SuperSuperkändisar som Jan Guillou eller Liza Marklund förstås! Min nyfikenhet har vaknat men han tycks ha skrivit väldigt många böcker så jag vet inte var jag skall börja?
    Håkan.

  2. Jippi!
    Jag ser till min oförställda förtjusning att TV4 + repriserar Thorsten Flinck uppläsningarna av rysarna.
    Jag hörde Anderz Harnings Vargen finns som nybliven tonåring i början på åttiotalet i radions Kalla kårar..skräck i sommarnatt.
    Jag har alltid velat höra denna högklassiga skräckis igen,och nu finns chansen!
    Den får helt enkelt inte missas!

  3. Hmm..lite vidare forskning i ämnet verkar ge vid hand att Harning skrev ytterligare minst en skräcknovell för programserien kalla kårar.
    Bortomvärldlingarna…
    Nu vet jag inte riktigt vilken det var jag hörde..
    Jag har nästan glömt berättelsen helt,det var ju över 25 år sedan jag hörde den..och jag vågade bara lyssna med halvt öra i vilket fall!
    Det var i alla fall träd som växte närmre och närmre huset,det minns jag bestämt.
    Får väl vänta tills reprisen..

  4. Jag har lyckats få tag på vargen finns på en kassettbok utgiven 1989.
    Den är fortfarande mycket bra tycker jag.
    Har oxå lyckats utröna via Google att Harning uppenbarligen skrev ytterligare minst två rysare för radioserien Kalla kårar.
    Utöver Vargen finns skrevs även Bortomvärldlingarna samt ett alster kallat det skall inte sättas mer dropp ikväll.
    Någon med någon info om dessa två rysare?
    Skrev Harning ytterligare rysare för Kalla kårar utöver ovanstående tre?

  5. Hej Anders!
    Pappa skrev ett antal skräcknoveller, tyvärr vet vi inte precis vilka som utgavs/sändes var. Upplysningar om Kalla kårar kan du antagligen få mera information från Sveriges radios arkiv.

    Därutöver finns till exempel novellen ”Carmen och fullmånen” på kassettboken ”Varning Harning” från 1987.

    Lycka till och hör gärna av dig och berätta hur det gått. 😀

Kommentera

